Pašvaldību darba organizācija

ATPAKAĻ

Tiešsaistes mācības. Pašvaldību budžeta veidošana – praktiski ieteikumi. Pašvaldības pakalpojumu visu izmaksu apzināšana. 22. oktobrī

Sākums: 09:30

Mācību datums:
22. oktobris, 2021
Mācību beigu datums:
22. oktobris, 2021
Norises vieta:
Tiešsaiste, izmantojot digitālo platformu ZOOM
Cena bez PVN:
25.00 €
PVN:
5.25 €
Cena ar PVN:
30.25 €
Mērķa auditorija:
pašvaldību un iestāžu vadītājiem, deputātiem

Kurss paredzēts pašvaldību un iestāžu vadītājiem ar ne-ekonomisko izglītību, lai sekmētu vadītāju izpratni par pakalpojumu pašizmaksu, visu izmaksu apzināšanu. Dalīties ar pieredzi, kā ietaupīt un kā analizēt iestāžu budžeta pieprasījumu pamatotību. Kā iegūt nepieciešamo informāciju, lai pieņemtu ekonomiski pamatotus lēmumus reorganizējot un apvienojot.

Kursa formāts –  dalīties pieredzē kā pašvaldība dažādus izaicinājumus risina praktiskajā dzīvē. Apmainīties ar viedokļiem un citu pašvaldību pieredzi.

 Dalībniekiem  ir iespēja iepriekš iesūtīt vairāk interesējošos jautājumus/tēmas saistībā ar budžeta procesu un izmaksu noteikšanu.

 Tēmas:

1.Budžeta sagatavošanas process un laika grafiks. Kā analizēt un samazināt augošos iestāžu pieprasījumus budžeta tāmēs – ekonomista un auditora skatījums. Vai vēsturiskās funkcijas šodien ir vajadzīgas. Kā novērst līdzekļu iztērēšanu iestāžu budžetos gada beigās.

 2.Izmaksu samazināšanas iespējas. Štatu saraksta analīze. Kā palielināt darbinieku atalgojumu. Darbinieku noslodzes analīze. Ārpakalpojuma izvērtējums. Ieguvumi no centralizētiem iepirkumiem, vienādām procedūrām un dokumentu standartizācijas. Praktiski piemēri.

3.Ekonomiskās aplēses, izmaksu sadale pa funkcijām. Visu izmaksu apzināšana. Cik patiess ir uzskats “tas mums neko nemaksā, šādi ir lētāk”?  Vai mūsu pieņēmumi atbilst tam, ko rāda skaitļi? Praktiski piemēri.

4.Diskusiju tēmas: Vai ir iespējams/vēlams visus ienākumus/peļņu nesošos pakalpojumus novirzīt privātajam sektoram? Vai šķērdotācijas ir vēlamas pašvaldības pakalpojumu uzturēšanai kultūras jomā? Vai rezultatīvie rādītāji var izraisīt negatīvas sekas? Kurus jautājumus pašvaldības varētu risināt kopīgi izmantojot LPS resursu? Diskusiju laikā iespējams identificēsim nākamo padziļināto  mācību-pieredzes apmaiņu tēmas.

Par pasniedzēju:

Uzkrāta darba pieredze strādājot pašvaldībā 10 gadus par ekonomistu-finanšu konsultantu, iekšējo auditoru un pakalpojumu kvalitātes speciālistu. Ikdienas pienākumi: Pašvaldības budžeta sastādīšana. Iesaiste Attīstības programmu un rezultatīvo rādītāju izstrādē. Priekšlikumu sagatavošana vadībai par personāla noslodzes optimizēšanu. Pašizmaksu aprēķinu metodika telpu nomai, iestāžu funkcijām un pakalpojumiem. Priekšlikumu sagatavošana vadībai pašvaldības procesu un pakalpojumu uzlabošanai. Kontrollapu, pakalpojumu aprakstu un veidlapu, aptaujas veidlapu, iekšējo instrukciju un procesu aprakstu, saistošo noteikumu izstrāde.

Nodarbību norises laiks: plkst. 9:30-12:00

Dalības maksa: EUR 25.00 + PVN. Kopā EUR 30.25

Bankas rekvizīti:
SEB banka,
norēķinu konts: LV95UNLA0034106573100,
bankas kods UNLALV2X.

Pārskaitījumā lūdzam norādīt rēķina numuru.

Apliecinājums: Mācību dalībnieki saņems Latvijas Pašvaldību mācību centra apliecību. Skenēta apliecība tiks nosūtīta uz Jūsu norādīto e-pasta adresi.


Pieslēgšanās tiešsaistei tikai pēc iepriekšējās rakstiskas pieteikšanās:

  • aizpildiet pieteikuma anketu;
  • pieteikumā norādiet e-pasta adresi, uz kuru gaidīsiet uzaicinājumu dalībai mācībās;
  • pārliecinieties, ka savā ierīcē esat instalējuši ZOOM aplikāciju (Zoom Client for Meetings https://zoom.us/download)
  • uz norādīto e-pasta adresi saņemiet uzaicinājumu pieslēgties nodarbībai .

LPMC adrese: Biķernieku iela 4, Rīgā, LV-1039.

Ja Jums ir jautājumi, lūdzu rakstīt mums uz e-pastu: lpmc@lpmc.lv  vai zvanīt pa tālruņiem: 67551217, 67552252, mob.tel. 29111659.